© La Mariposa  2021 Erkend lid van FAGT Voetreflextherapie Dit is een massagetechniek die ruim 3000 jaar geleden al werd  toegepast in landen als Egypte, China en India. Via reflexpunten op de voeten worden organen en weefsels van het lichaam op een positieve manier beïnvloed. De drukpunten op de voet staan in verbinding met bepaalde lichaamsdelen, organen, klieren, zenuwen en andere weefsels. Voetreflex creëert algehele ontspanning, stimuleert de doorbloeding, bevorderd de zuurstof en voedingsvoorziening en de afvoer van afvalstoffen. Het zelfgenezend vermogen van het lichaam wordt ingeschakeld. Uitgangspunt bij deze therapie is de gedachte dat de mens een eenheid is van lichaam en geest. Als lichaam en geest in balans is ervaren wij dit als gezondheid. Bij een verstoring van het evenwicht spreken we over ziekte en kunnen er verschijnselen optreden zoals hoofdpijn, moeheid, rugklachten, ontregelde spijsvertering, depressiviteit enz. Het is een veilige methode die niet alleen naar de klachten kijkt, maar probeert de oorzaak die erachter ligt te ontdekken en te behandelen. Voor wie In principe voor iedereen, jong of oud, met of zonder klachten. De massage werkt ook preventief. Toepassing Voor mensen met lichamelijke klachten of problemen op het gebied van: - De huid - Ademhalingssysteem - Bloedsomloop - Spijsverteringssysteem - Urinewegen - Geslachtsorganen - Hormoonhuishouding - Zenuwstelsel - Spieren/gewrichten en wervelkolom - zwangerschap Voor mensen met psychische klachten en problemen zoals: - Stress - Hoofdpijn/migraine - Spanningen en onrust - Vermoeidheid - Slaapstoornissen - Depressie - Prikkelgevoeligheid - Burn out - Angsten, fobieën. Voor mensen met vage klachten waarbij geen oorzaak te vinden is, terwijl er toch klachten zijn. Voor gezonde mensen die gezond willen blijven Er zijn echter een aantal beperkingen, waarbij deze therapie niet of alleen in overleg met uw arts toegepast mag worden.  We zullen dit met u bespreken.